bmw seria 7 prototip

In uzina BMW in anii 80 a luat nastere una dintre minunine tehnologice de la acea vreme. Un prototip impresionant de Seria 7 numit 767iL, o masina capabila sa atinga 280 de km/h.

Bavarezii au cochetat cu ideea unei masini spatioase inca din anii 1980 cand Dr. Karlheinz Lange, seful departamentului de motoare, a demarat proiectul Goldfish impreuna cu un alt specialist, pe numele sau Adolf Fischer, si astfel au dat nastere unui prototip interesant. In iulie 1987 a inceput dezvoltarea motorului pe baza unui V12 M70 cu pistoane la 60 de grade, dar si cu 4 cilindri in plus. Motorul a fost testat si a obtinut rezultate foarte bune. Totusi in timp ce un V12 avea 300 cp, acest V16 producea 408 cp la 5200 rpm si 637 Nm cuplu la 3900 rpm.

„Odata ce am terminat motorul, am cautat sa gasim masina potrivita pentru el. Si imediat a fost clar ca motorul nu ar fi incaput intr-un E32 Seria 7 fara sa redesenam masina”, a declarat managerul de proiect de la BMW.

Dupa terminarea motorului, germanii au dorit sa realizeze o masina mai mare decat o Seria 7 obisnuita, denumita BMW Super 7.

Acest Seria 7 era dotat cu o transmisie manuala cu 6 rapoarte luata de pe un BMW Seria 8. Cu ajutorul ei, incredibila limuzina care avea sub capota fata un motor V16 de 310 kilograme, atingea 100 km/h in 6 secunde si atingea o viteza de 280 km/h. Cea mai mare problema insa era consumul, care in mediul urban atingea 22 litri, la viteza mica.

Intr-un final cei de la conducerea BMW au refuzat sa lanseze o masina mai scumpa si mai puternica decat un Seria 7 normal. Prin urmare, acest prototip unic se gaseste doar la muzeul BMW din Munchen, ascuns de ochii publicului.

bmw seria 7 prototip v16

bmw seria 7 prototip motor v16