1. Niciodata sa nu circulati cu mai mult de 50 km/h
Poate ca un drum drept si batatorit de munte, cu zapada dreapta, va ofera o pofta la a calca pedala de acceleratie, insa niciodata nu trebuie sa mergem pe zapada mai repede de 50 km/h.
2. Folositi lanturile pentru roti
Lanturile de roti nu sunt de folosit pe asfalt curat, fie el uscat sau ud. Si nici cand este murdaria clasica dupa topirea zapezii. Lanturile sunt pentru conditii de gheata si zapada.
3. Apasati incet frana in repetate randuri
Franarea in conditii de zapada sau gheata este diferita fata de asfalt uscat. Daca tu franezi brusc si astepti sa-si faca treaba ABS-ul, atunci nu e de bine. Pe zapada trebuie mereu „sa cauti” aderenta cu anvelopele, atat la demaraj, cat si la franare.
4. Folositi-va de balansul masinii
Daca ramai impotmolit in zapada, nu forta motorul sperand ca, brusc, rotile se prind ca niste gheare de zapada si ies de acolo, ci foloseste balansul masinii, astfel incat sa iesi cu rotile din gropi.
5. Folositi zonele cu zapada mai proaspata
Daca drumul are zapada batatorita si afara este foarte frig, sunt sanse ca pe unde au circulat mai multe masini sa se fi format deja o pelicula alunecoasa peste zapada. Daca ai un drum in rampa, care urca, si simti ca rotile derapeaza, foloseste zonele cu zapada mai proaspata.