In momentul de fata aerodinamica masinilor este un domeniu in care marii producatori investesc sume imense. Cu toate acestea primul care a construit o masina cu adevarat aerodinamica nu a fost nici neamt, nici american, nici rus, ci un roman, inginerul Aurel Persu.
In perioada Primului Razboi Mondial a urmat cursurile scolii Superioare Tehnice din Berlin-Charlottenburg. Aurel Persu a terminat sef de promotie in 1913, ba chiar a primit si o medalie din partea Ministerului Instructiunii Publice din Germania pentru un studiu avangardist, legat de navele in spatiul cosmic.
La inceputul anilor ’20 acesta a inceput o munca asidua pentru studierea aplicarii formei aerodinamice a corpurilor in miscare la automobile, iar in anul 1924 breveteaza in Germania primul automobil cu forma corecta aerodinamic, ulterior si alte tari brevetandu-i inventia.
Desi pentru standardele de atunci, si pentru cele din ziua de astazi, forma automobilului creat de Aurel Persu pare ciudata, vorbim despre o idee inspirata de picaturile de apa, de aici si denumirea masinii „Raindrop car”.
Automobilul a avut un coeficient aerodinamic de numai 0,22, valoare care si astazi, la aproape 100 de ani distanta, este greu de atins pentru masinile de serie.
Aurel Perşu a testat masina circa 120.000 km, aducandu-i diverse modificari, dupa care a donat-o Muzeului National Tehnic ”Dimitrie Leonida”, in 1969. Din pacate, masina nu mai este in stare de functionare, dar poate fi admirata de catre toti iubitorii de autoturisme din lumea intreaga.