Noul Lamborghini Sián reprezinta primul pas facut de marca italiana in procesul de electrificare. Modelul este si primul automobil din lume în care se foloseste un supercondensator pentru hibridizare.

Masina are sasiu cu suspensie push-rod, amortizoare cu lichid magnetoreologic si sistem de tractiune integrala cu ambreiaj Haldex pe puntea din fata.

Un motor electric alimentat de un sistem electric de 48 V, care produce 34 CP, a fost încorporat în cutia de viteze robotizată cu un ambreiaj ISR (Independent Shifting Rods).

Este pentru prima data cand intr-un sistem hibrid de joasa tensiune a fost realizata o conexiune directa intre motorul electric si roti.

In loc de o baterie obisnuita litiu-ion, Sián inoveaza printr-o aplicatie cu supercondensator.

Tehnologia a debutat ca un pionier pe Lamborghini Aventador, dar dezvoltata intre timp mai mult pentru a stoca de zece ori puterea. Este de trei ori mai puternica decat o baterie cu aceeasi greutate si de trei ori mai usoara decat o baterie care produce aceeasi putere.

Situata in peretele care desparte cabina si motorul, noul tip de baterie asigura o distributie perfecta a greutatii.

Sistemul electric cu supercondensator si cu motor electric cantareste doar 34 kg, oferind astfel un raport greutate/putere remarcabil de doar un kg per CP.

Interiorul este executat cu piele naturala de la compania Poltrona Frau si in premiera pentru Lamborghini cu elemente decorative imprimate 3D.

Pretul de start al masinii ramane un mister, desi anterior in spatiul online a aparut cifre neoficiale de 2.5 sau chiar 3.6 milioane de dolari.