dacia 1410 economic

Desi criza economica era pe sfarsite, in Romania insa efectele ei inca se faceau simtite. Prin urmare, Nicolae Ceausescu, le-a dat ordin celor de la Uzina Dacia din Mioveni si celor de la Oltcit, sa lucreze noi modele cat mai economice.

Astfel, se produce in anul 1982 o masina, denumita Dacia 1410 Economic, care avea cateva sisteme suplimentare menite sa-i aduca cel mai mic consum de benzina al unei masini romanesti, de-a lungul timpului.

Conform datelor oficiale, Dacia 1410 Economic consuma 4.4 litri / 100 km cand circula cu o viteza de 40 km/h, la 60 km/h consuma 4.6 litri, la 80 km/h consuma 5.3, iar la 100 km/h consuma doar 6.4 litri.

Spre deosebire de modelul 1310, Dacia 1410 avea montat un economizor electronic care, chipurile, facea aprinderea mai buna si mai eficienta, si mai beneficia de un carburator-prototip special, pe care inginerii romani l-au fabricat luand drept exemplu un model de masina Ford.

Nu se stie cate masini 1410 au fost produse, insa se zvoneste de cateva zeci de exemplare, utilizate in scop intern la Uzina Dacia. In ziua de astazi, nu se cunoaste daca vreun exemplar mai „este in viata”.