Este o premiera mondiala, una care s-a scris in Romania in ultima etapa a Campionatului National de Viteza in Coasta.

MINI Cooper SE un vehicul cu zero emisii care reuseste sa pastreze infatisarea unui MINI si, mai ales, dinamica si acel „go kart feeling” specific masinilor care au purtat de-a lungul anilor acest nume.

Partenerul celor de la BMW este Vitesco Technologies, companie de tehnologie care furnizeaza solutii de electrificare de 48 de volti, unitati electrice si electronice de putere pentru vehicule hibride si full electrice.

Automobile Bavaria sustine proiectul cu asigurarea asistentei tehnice si pregatirii modelului pentru competitie, in timp ce Michelin asigura pneurile pentru participari in diverse competitii.

Prima cursa pentru MINI Electric Racing marcheaza startul unei aventuri foarte curajoase. Suntem inca la inceputul proiectului.

In acest moment nu avem modificari speciale care sa imbunatateasca performantele sportive ale modelului. Este clar – spiritul John Cooper este prezent in fiecare MINI model, inclusiv in masina noastra electrica, a declarat Dr. Josef Reiter, Director General BMW Group Romania.

Dupa cum anunta reprezentantii BMW Romania, masina s-a aliniat la start cu modificari minime, exclusiv pe partea de siguranta, absolut necesare pentru o participare intr-o competitie de viteza.

Modelul MINI Electric Racing nu a beneficiat de nicio modificare de natura dinamica, inclusiv pneurile folosite au fost unele de strada – Michelin Pilot Sport 4.

Modificarile legate de partea de siguranta, au inclus eliminarea scaunelor, a banchetei, a capitonajelor, dar si instalarea unui rollcage performant, a scaunelor si centurilor speciale pentru un automobil de curse. Aceste minime modificari au dus la o reducere de masa de aproximativ 150 kg.

„Am dorit in prima faza, la prima noastra participare, sa avem o referinta despre dinamica modelului de serie si sa intelegem de unde vin principalele provocari pentru un proiect competitiv. Credem ca putem aduce o imbunatatire de aproximativ 3-4 secunde pe km cu modificari in ceea ce priveste suspensia, pneurile de competitie si managementul termic. MINI este un model agil, mult mai bine pregatit pentru circuitele si traseele tehnice, nu cele de viteza, nu in ultimul rand si pentru ca modelul electric este limitat, cel putin in prima faza, la 150 km/h. Speram ca anul viitor sa aliniem la start un model competitiv si sa oferim alaturi impreuna un spectacol electric in campionat. In acelasi timp experienta noastra de pregatire MINI Cooper SE pentru competitie speram sa fie inspiratie si referinte pentru viitoare echipe in campionat care pot concura cu acelasi model”, explica Alexandru Seremet, manager de comunicare BMW Group Romania.