Romanii sunt mereu in cautarea unei masini mai bune. Daca acum 30 de ani toti visau la un benzinar, iar acum 10 ani toata lumea isi dorea un diesel, acum lucrurile stau diferit.

Pentru multi soferi din Romania un TDI este sensul vietii.

8 din 10 masini aduse de afara sunt diesel iar inmatricularile din ultimii ani au demonstrat ca numarul vehiculelor care functioneaza pe motorina este mai mare decat cele pe benzina.

Masina pe motorina

Tot mai multe tari incep sa limiteze masinile diesel. Sunt orase in Europa in care accesul vehiculelor diesel este limitat.

E clar, a inceput un adevarat razboi impotriva vehiculelor diesel, dintr-un singur motiv: nu ca polueaza cu CO2, ci ca polueaza cu alte noxe, funingini si derivate de carbon care afecteaza sanatatea.

Deci este clar ca viitorul pentru diesel nu suna prea bine, inclusiv in tara noastra care trebuie sa se alinieze cu Uniunea Europeana.

In Romania, insa, lucrurile stau altfel. Romanii prefera in continuare masina diesel, in special modelele noi.

Masina pe benzina

Producatorii auto din Europa au inceput sa faca niste modificari in randul masinilor pe benzina, pentru ca vor sa fie pregatiti pentru momentul in care dieselul e declarat mort si benzinarele se vor vinde ca painea calda.

Pe langa downsize, acum motoarele pe benzina sunt dotate cu filtre de particule, pentru ca emisiile sa fie mai mici si mai curate.

In Romania, numarul masinilor pe benzina vandute de noi e in crestere, dar nu se poate compara cu cele diesel momentan.

Benzinarele raman insa pe locul 2.

Masina cu propulsie hibrida

Au un motor termic pe benzina si unul electric. Nu conteaza ca sunt hibride plug-in sau conventionale cu incarcare automata in mers.

Iti cumperi un hibrid doar ca sa poluezi ceva mai putin natura.

O masina hibrid, orice i-ai face, consuma mai mult decat un diesel. Dupa ce tragi linie, cat mergi electric, cat pe benzina, consumul e mult peste cat scoate un diesel.

Asadar, pentru Romania, o masina hibrida, mult mai scumpa la achizitie decat un diesel, nu merita luata in calcul.

Masina electrica

Un alt segment care tot creste de la zi la zi este cel al vehiculelor electrice.

Masina electrica are autonomie redusa, este scumpa la achizitie, trebuie sa stai la casa ca sa o incarci si nici nu te duce la munte sau la mare.

O masina electrica buna are o autonomie reala cam de 200-300 de kilometri, destul incat sa te plimbi de la cateva zile la o saptamana fara sa o incarci.

Ce masina sa iau si ce masina sa nu iau?

O masina hibrid e scumpa, consuma mult, abia se misca, este grea si nu e nici cal, nici magar in concluzie nu prea merita.

Masina electrica merita cumparata doar daca esti bogat, daca mai ai o masina normala si daca ai unde sa o incarci.

De ce sa nu-ti iei o masina pe benzina? Pentru ca are consum mare. Poate ca o vei lua ca nu esti fan al vibratiilor scoase de un diesel, dar alte avantaje nu prea sunt.

Trebuie sa mai stii ca acum un motor pe benzina este cam ca un diesel, are turbo-compresor, are pompa de presiune inalta si are filtru de particule. 

Oricat de multe ganduri rele i-au pus producatorii si politicienii motorului diesel, el este aici ca sa mai ramana mult si bine.

Daca vrei sa-ti cumperi o masina in curand, ia-ti diesel. Are cel mai mic consum posibil, trage bine de la turatie mica si este fiabil.